Direktlänk till inlägg 7 december 2010

I hästväg 1

Av mathilde arfwedson - 7 december 2010 19:14

När man bor på landet tror man ju att allt är så naturligt! Eller hur? Alltså om man är från stan vill säga!   


Min granne hyr ut hästboxar och han som hyr är en trevlig prick, 2 hästar hade han till att börja med.

En skön sommardag när jag kom hem från jobbet var han alldeles ifrån sig!!!!

Vad står på, undrade jag?

Stoet är i brunst!!!!!!!!!!!!!!!   Det är väl bra tyckte jag.

Jo jo jo men då måste jag genast till Jägersro å få tag på en särskild hingst.

Jahaaaa, duger inte han du har därute frågade jag och kastade lite med huvudet ut mot hagen?

Är du klok det är ju en vallack!

Jag visste inte vad en vallack var ,förutom en häst! Redskapet hade han för det hade jag ju sett när han slängde ut "den"i värmen. Ca 1 meter! Svart!

Får jag komma å titta på då? (Tidernas föreställning tänkte jag)

Ja så klart, imorgen kl 16.00 kommer han.

Ok vi ses då, bäst att lämna honom med sitt bekymmer.




 
 
Ingen bild

Pat

7 december 2010 21:48

Hahaha, en bagatell på 1 meter!

mathilde arfwedson

8 december 2010 09:14

FORTSÄTTNING FÖLJER

 
Eva

Eva

7 december 2010 22:46

Men Matilde jobbar inte du i morgon. Då kan man ju inte vara med o kolla läget, när dom gör små föl. Hahaha.

http://Hurvagumman

mathilde arfwedson

8 december 2010 09:12

detta hände för tre år sen på sommaren

 
Ingen bild

Ami

8 december 2010 19:58

Du kan inte lämna historien halvfärdig. Skynda dig nu att skriva klart.

mathilde arfwedson

8 december 2010 20:32

jaja håller på

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 17:47

                              NAAAAAAAAAAAAAAAAJ JAG STANNAR HEMMA.          ...

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 10:33

UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN    UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN   Stora säcker med gödning/bekämpning/utsädes och vad vet jag. Det hopar sig hos bondgrannen.   Bonden ser våren som sin inkomstkälla    jag ser våren som en källa til...

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 10:05

         DET ÄR VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR !     

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 09:40

  HEJ ALLA DÖNICKAR, UT OCH DANSA IN VÅREN SÅ DEN BLIR GLAD OCH VILL UTVECKLAS TILL SOMMAR.          ...

Av mathilde arfwedson - 8 mars 2012 20:07

För en tid sedan var jag på auktion.     Jag köpte en låda, (eller kaske två) med olika linnesaker.   I morse tvättade jag för första gången i min nya tvättmaskin. En del av alla linneörngotten, nej alla linneörngott en och en del av en stor...

Ovido - Quiz & Flashcards