Direktlänk till inlägg 26 april 2011

TRE OG HALVFEMS.

Av mathilde arfwedson - 26 april 2011 19:41

- Kan du høre solsorten?

-Ja, hmmm ja det kan jeg.

- Den synger sin aftensang for os.

- Ja det lyder dejligt.......... men hvad er det for en stor mørk skikkelse der henne?

Hun pegede hen mod døråbningen. Fra sin seng kunne hun se ind i spisestuen. Hun så noget som jeg ikke kunne se. En skikkelse hun ikke kunne kende og åbenbart heller ikke kunne li`.

-Er det den gule termokande du mener?

- Nja... hvad er der bagved?

- Det er dine røde lamper! Og nede foran står der et dejligt billed af dig og far. Vil du kigge lidt nærmere på det?

- Ja det vil jeg gerne. Åhh hvor er det et godt billed!

Åhhh hvor er det et godt billed!

Åhhh hvor er det et godt billed!

I to timer sagde min mor den samme sætning om og om igen, lige kærligt og lige ømt hver gang, mens hun holdt billedrammen i hånden og lo en lille smule.

Til slut faldt hun roligt i søvn og jeg kørte hjem til min kollonihave.


Det var den sidste normale samtale jeg havde med min mor.


Igår aftes tog jeg en af hendes gamle natkjoler på, dejlig blød flanel, det var som en varm omfavning.

Jeg sov godt hele natten og vågnede ved solsortens morgensang, den samme sang han sang den morgen min mor sagde farvel.

Tre og halvfems år!

Farvel mor,     

 
 
Eva

Eva

26 april 2011 20:21

Det var fint skrivit. Ses i morgon.

http://hurvagumman

mathilde arfwedson

27 april 2011 10:17

tack Eva gulligt av dig, vi ses snart.

 
Ingen bild

Dotter

27 april 2011 06:54

<3 Lilla mormor <3

Ett av min sista samtal:
-Nej Lotte, du går altså altid rundt og skrubskider. Du er lige som din mor.
- Ja, og lige som dig, mormor.
Og så grinede vi!

mathilde arfwedson

27 april 2011 10:16

jaaaaaaaaaa jag skrattade högt när jag läste din komentar.
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 17:47

                              NAAAAAAAAAAAAAAAAJ JAG STANNAR HEMMA.          ...

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 10:33

UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN    UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN   Stora säcker med gödning/bekämpning/utsädes och vad vet jag. Det hopar sig hos bondgrannen.   Bonden ser våren som sin inkomstkälla    jag ser våren som en källa til...

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 10:05

         DET ÄR VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR !     

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 09:40

  HEJ ALLA DÖNICKAR, UT OCH DANSA IN VÅREN SÅ DEN BLIR GLAD OCH VILL UTVECKLAS TILL SOMMAR.          ...

Av mathilde arfwedson - 8 mars 2012 20:07

För en tid sedan var jag på auktion.     Jag köpte en låda, (eller kaske två) med olika linnesaker.   I morse tvättade jag för första gången i min nya tvättmaskin. En del av alla linneörngotten, nej alla linneörngott en och en del av en stor...

Ovido - Quiz & Flashcards