Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

ZUMBA la RUMPA

Av mathilde arfwedson - 18 januari 2011 16:15

  zumba zumba skaka din rumpa å lite till,

17 kvinnor och 2 män hade mött upp till första zumba-lektionen. Imponerande!!!


Kvinnan som bjöd alla välkomna var en storlek större än jag, det tyckte jag var bra.

Vilka kurser och föreläsningar jag än går på , går mina tankar alltid i takt med mina kunskaper. Hur bra jag än förbereder mig, läser på, ser på bilder, kollar på nätet osv så är mina förväntningar på mig själv och mina prestationer alltid mycket låga.

Därför tyckte jag det var bra att välkomstkvinnan var en storlek större än jag, för orkar hon så orkar jag kanske också!! (tänkte jag )

Det var så att jag trodde det var välkomstkvinnan som skulle leda oss in i zumbadansen men vips hade hon presenterat en annan kvinna för oss som ledare av kvällens session.  


Där stod hon! Smal som en tråd, underbart söt, läckert klädd och full av energi!

Varför vill vi träna zumba då?

Hon fick några olika svar att tugga på från oss deltagare och lade till att hon också ville se oss le! Le!

Häftig musik i högtalarna och det var bara att sätta igång.    

Inte så mycket uppvärmning som jag hade önskad, nästan som "pang på rö´betan".

Till en början gick det hyfsat, vi försökta var och en att hänga med i tempot, tjuhej va det gick.......

vattenpaus och på igen, vicka på höften ena vägen, vicka på höften andra vägen,

skaka på rumpan och vispa åt höger, skaka på rumpan och vispa åt vänster puuuh

nu andas vi lite sa den söta utan en svettdroppa på pannan, armar ut , armar in, armar åt sidan armar in, SAMTIDIGT går vi,lite vickande på höften, åt höger å vänster...... det kallade hon att -andas lite-. LE ropade hon! Jag ser inga leende.

  

vattenpaus... på igen och nu måste jag erkänna att mina steg hade blivit väsentligt kortare under resans gång.

Satan tänkte jag , jag låtsas en stund, dansa på lite och le samtidigt? Det gav mig kanske en liten förstulen tid i ro? Eller skulle jag släppa en fis? Det skulle kanske ge de närmast kämpande en orsak att stoppa upp å undra vad som hade hänt med friskluften i den enorma gympasal.

Jag höll mig till dansen ville inte göra bort mig totalt första gången på zumba.

 Hem , äta uppvärmd soppa.

Microsoppavarm hade aldrig smakad bättre!

Jag ska ta mig till gympasalen nästa vecka ockå, då jävla ska jag visa mig själv hur bra jag är!!!!!!!!!!!  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 17:47

                              NAAAAAAAAAAAAAAAAJ JAG STANNAR HEMMA.          ...

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 10:33

UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN    UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN   Stora säcker med gödning/bekämpning/utsädes och vad vet jag. Det hopar sig hos bondgrannen.   Bonden ser våren som sin inkomstkälla    jag ser våren som en källa til...

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 10:05

         DET ÄR VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR !     

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 09:40

  HEJ ALLA DÖNICKAR, UT OCH DANSA IN VÅREN SÅ DEN BLIR GLAD OCH VILL UTVECKLAS TILL SOMMAR.          ...

Av mathilde arfwedson - 8 mars 2012 20:07

För en tid sedan var jag på auktion.     Jag köpte en låda, (eller kaske två) med olika linnesaker.   I morse tvättade jag för första gången i min nya tvättmaskin. En del av alla linneörngotten, nej alla linneörngott en och en del av en stor...

Ovido - Quiz & Flashcards