Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Det smäller!

Av mathilde arfwedson - 5 mars 2011 18:08

Nu jäklar, nu brakar det loss.

Hela naturen är på kärleksstigen.    Eller hela världen, kanske!

Ute i backen står snödropparna å trängs med fjolårets långa gräs men hämtar man ett måttband kan man uppmäta hela 3,80cm. Det ni!!!!!!!!!!

Några kaprifollanor som jag grävde fram i snåret hade små feta knoppar, yea-ha!


Grannens arbete med korna har burit frukt!    Snart, mycket snart, inom en vecka, har vi en massa små koungar i hagen. ÅÅÅHH så gulligt.


Jag råkade på en igelkott idag!! Ajabaja, det var inte så bra.   


-Åh, ursäkta fru igelkott!

-Ursäkta hit å ursäkta dit, det räcker inte. Jag hade tänkt sova till början på maj. Vad vill du när du drar av täcket på en naken kvinna på detta oblida sättet?


-EEhh jag är inte en av dom..... jag tänder inte på små nakna damer...mm

- Vad tänder DU på då?


-öh ! Nu tycker jag nog att du går över min integritetsgräns.

-Jaså har du sånt. Nå jag vill hemskt gärna lägga mig på andra sidan å sova lite till. Så om du kan lämna mig nu...?


- Men nu du ändå är vaken så kan du väl berätta om vi får se några små igelkotteglin i sommar, jag menar är du på smällen eller tänker bli det?

-Hörrudu, först krattar du av mig täcket, sen frågar du om jag är med små stickor, snacka om att spränga integritetsgränser.


-Oj, förlåt, vi kan väl ta varann i hand å slå ett streck över detta? Sen ska jag göra ett nytt täcke åt dig och lämna dig ifred.

Men vad ska jag egentligen säga till fru igelkott så här i mars månad?

-Sov gott!!!!!!!!!! När du har gett mig ett skönt nytt täcke.   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 17:47

                              NAAAAAAAAAAAAAAAAJ JAG STANNAR HEMMA.          ...

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 10:33

UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN    UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN   Stora säcker med gödning/bekämpning/utsädes och vad vet jag. Det hopar sig hos bondgrannen.   Bonden ser våren som sin inkomstkälla    jag ser våren som en källa til...

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 10:05

         DET ÄR VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR !     

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 09:40

  HEJ ALLA DÖNICKAR, UT OCH DANSA IN VÅREN SÅ DEN BLIR GLAD OCH VILL UTVECKLAS TILL SOMMAR.          ...

Av mathilde arfwedson - 8 mars 2012 20:07

För en tid sedan var jag på auktion.     Jag köpte en låda, (eller kaske två) med olika linnesaker.   I morse tvättade jag för första gången i min nya tvättmaskin. En del av alla linneörngotten, nej alla linneörngott en och en del av en stor...

Ovido - Quiz & Flashcards