Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

FUCK ME AND MY jordbävning!

Av mathilde arfwedson - 14 mars 2011 15:00

Det var tidigt på morgonen när det smällde till i huset. Vi sov men vaknade båda samtidigt av ljudet.

Från min sida sett for gubben ur sängen till vänster och jag själv åt höger.

Vad hände!

Körde en lastbil in i huset eller var det den nya luftvärmepump som vi hade fått installerat kvällen innan som  hade exploderat????

Vi blev rädda, stirrade på varann och var för några sekunder totalt paralyserade.

Gubben for i brallorna å ut på gården, runt huset för att kolla gaveln och fick se...... ingenting, absolut ingenting.

Jag var kvar i huset,gick mot köket men kom bara halvvägs när det började rumla under fötterna på mig. Murrandet och rullandet kom från söder och drog mot norrväst, under mina nakna fötter.

Var det nu det otänkbara skulle hända? Var det nu vi skulle härifrån? Var det ännu en Big Bang som tog livet från oss som det en gång hade givet oss?

Gubben kom in, frågande såg vi på den andre. Vad hade vi varit med om?

Om vi inte hade varit 2 hade nog ingen trodd på att vi hade varit med om en jordbävning!


Japan Japan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

 
 
Ewa

Ewa

16 mars 2011 15:32

Den morgonen tror jag att det var många som trodde samma sak som er.
att lastbil kört in i huset eller att pannan exploderat.
För det var just vad vi tänkte här hemma..
förutom mats för han satt i bussen på väg till jobb,Så när jag ringde honom trodde han att jag skojade.. Men när han väl kom fram till jobb så fick han höra av sina arbetskamrater också..
så han fick ju tro på mig.
,men det var en hemsk upplevelse tyckte jag så mina tankar går till alla drabbade..:(
Kramizar

http://fabianmamma.bloggplatsen.se

mathilde arfwedson

17 mars 2011 10:13

ja fy för den lede!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 17:47

                              NAAAAAAAAAAAAAAAAJ JAG STANNAR HEMMA.          ...

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 10:33

UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN    UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN   Stora säcker med gödning/bekämpning/utsädes och vad vet jag. Det hopar sig hos bondgrannen.   Bonden ser våren som sin inkomstkälla    jag ser våren som en källa til...

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 10:05

         DET ÄR VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR !     

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 09:40

  HEJ ALLA DÖNICKAR, UT OCH DANSA IN VÅREN SÅ DEN BLIR GLAD OCH VILL UTVECKLAS TILL SOMMAR.          ...

Av mathilde arfwedson - 8 mars 2012 20:07

För en tid sedan var jag på auktion.     Jag köpte en låda, (eller kaske två) med olika linnesaker.   I morse tvättade jag för första gången i min nya tvättmaskin. En del av alla linneörngotten, nej alla linneörngott en och en del av en stor...

Ovido - Quiz & Flashcards