Alla inlägg den 11 april 2011

Av mathilde arfwedson - 11 april 2011 10:53

Hon kan ett ord på finska: maitoa!

"majd/to..a"    

Det kan sätta sig som en liten bubbel, som en sång man inte kan få ur skallen.

Jag känner igen det; på bussen skrek en person hej till en annan person och jag tyckte det var på ledmotivet till filmen TREDJE MANNEN.   


När jag sen satt i ett sällskap och någon frågade om hur en låt gick, jo då sjöng jag den som satt så satans fast i huvudet på mig.

Neeeeeeeeeeeej sade alla.                             

Jag stod naturligtvis på mig, envist! 

Men jag insåg att jag hade fel, med så mycket motstånd gav jag mig.

Efter ett tag kom en ny person in i rummet, någon frågade igen om den där jäkla låten ingen kom ihåg.


Han började vissla ledmotivet till TREDJE MANNEN.     


Så kan det gå, man är inte alltid så oäven som man tror.

Den om maitoan ska jag berätta en gång när jag är på hugget till det.



Ovido - Quiz & Flashcards