Direktlänk till inlägg 3 april 2011

TALAR DU NEGATIVT OM TREDJE PERSON ?

Av mathilde arfwedson - 3 april 2011 19:24

  

Vi har diskuterat detta "skvaller"- problem i en liten grupp och jag har tänkt jättemycket efter.

Kan det vara så att om man talar "skiiiiiit" om någon så är det för att det är svårt att prata direkt med personen?

Och varför är det så förbannat svårt att konfrontera en person med negativ kritik?


Jag har letat svar hos mig själv, jag är ju nämast!

Det kan vara svårt att ta kritik, svårt att konfronteras med min egen litenhet. Att jag inte är så bra på allt som ex. att ta emot kritik.      

Ibland när jag blir kritiserat slåt jag bakut, ger igen, försvarar mig med näbb och klor!

Ibland kan jag ta emot , lära mig av kritiken och gå vidare.  


Kan det vara våra egna svagheter som får oss att prata skit om tredje person?


Jag ska tänka lite vidare på detta, nu ska jag laga mig en silla-macka!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 17:47

                              NAAAAAAAAAAAAAAAAJ JAG STANNAR HEMMA.          ...

Av mathilde arfwedson - 5 april 2013 10:33

UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN    UT MED TRAKTORN IN MED TRAKTORN   Stora säcker med gödning/bekämpning/utsädes och vad vet jag. Det hopar sig hos bondgrannen.   Bonden ser våren som sin inkomstkälla    jag ser våren som en källa til...

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 10:05

         DET ÄR VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR !     

Av mathilde arfwedson - 4 april 2013 09:40

  HEJ ALLA DÖNICKAR, UT OCH DANSA IN VÅREN SÅ DEN BLIR GLAD OCH VILL UTVECKLAS TILL SOMMAR.          ...

Av mathilde arfwedson - 8 mars 2012 20:07

För en tid sedan var jag på auktion.     Jag köpte en låda, (eller kaske två) med olika linnesaker.   I morse tvättade jag för första gången i min nya tvättmaskin. En del av alla linneörngotten, nej alla linneörngott en och en del av en stor...

Ovido - Quiz & Flashcards